Résztvevők: | KELEMEN Kristóf / VASS Imre / FARKAS Gergő / PORTELEKI Áron / VADAS Zsófia Tamara |
Megnyitó: | 05/24/2024 17:00 (pén) |
Időtartam: | 05/24 - 05/24/2024 |
‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶︶꒦꒷‧₊˚⊹‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶꒦꒷₊˚⊹
Nyílnak az ajtók és csikorognak a padlók, az idei Open Houseon tényleg megmozdul az egész ház! A fesztivál program részeként a zymurgy hívószóra reflektálva, a természetes folyamatok dualitását boncolgató performanszok mutatkoznak be. A négy előadás a test és tér, a bent és kint, a kezdet és vég, valóság és képzelet dichotómiát dolgozza fel, és felszabadító erővel igyekszik szintetizálni az említett szélsőségeket. Kriptikus lényeket és a szellemvilág szereplőit megidézve invitálnak minket a valóságon túli világba való elmerülésre. Gyere el és válj te is az erjedés folyamatának részévé, hogy megtapasztalhasd a pusztító természet és a teremtő erő együttes jelenlétének nemességét.
Produkciós partner: Katlan csoport
Támogatók: AQB, KIM
‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶︶꒦꒷‧₊˚⊹‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶꒦꒷₊˚⊹
╰⪼17:00 - 21:00 Kelemen Kristóf - Necromancy - J2 - VR performansz REGISZTRÁCIÓHOZ KÖTÖTT! Időpontok: (17.00,17:30,18:00, 18:30, 19:00, 19:30, 20:00, 20:30) fél óránként 2 ember regisztrálhat. Regisztráció
╰⪼18.30-19.00 Vass Imre - B20
╰⪼19:30 - 20.00 Farkas Gergő - Sublevel (B)
╰⪼20:30 - 21:00 Vadas Zsófia Tamara és Porteleki Áron - Mines
‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶︶꒦꒷‧₊˚⊹‧˚₊꒷꒦︶︶︶︶꒷꒦︶︶︶꒦꒷₊˚⊹
Kelemen Kristóf : Szeánsz
Asszisztens: Totobé Anita
Ötven évvel ezelőtt az államszocialista kultúrpolitika totálisan kontrollálni próbálta a művészeti életet. Sok művész munkáját betiltották, láthatatlanságba kényszerítették, de a neoavantgárd mozgalmak egy balatonboglári kápolnában létrehozták a szabadság kis köreit. A hetvenes években ezek a fiatal művészek az alkotáson keresztül képzeltek el maguk számára egy alternatív valóságot. E legendás helyszínen a Dohány utcai lakásszínház (később Squat Theatre) egy provokatív happeninget mutatott be King Kong címen, amelyben a főszereplő Breznyik Péter gyönyörű nőként lépett színre, majd napokig létezett ebben az alakban. Játékba hozta a nemi identitását és kilépett a fizikai valóságából.
A Szeánsz (Necromancy) megidézi és megszólaltatja a szellemek világát, akik tanúságot tesznek a szabadságért folytatott radikális küzdelemről. A misztikus együttlétben a látogatók kapcsolatba léphetnek különböző helyszínekkel és az ott bujkáló kísértetekkel, nemcsak a látáson és a halláson keresztül, hanem az érintés és a szaglás által is. Kontinenseket átszelő immerzív utazás a Squat Theatre nyomában Budapesttől New Yorkig, eltűnt helyek, privát terek és archívumok mélyére.
Kelemen Kristóf immerzív VR-performanszának középpontjában a felforgató képzelet és a változó valóságok állnak. Milyen hosszan tudjuk életben tartani az általunk kreált univerzumot egy diktatúra keretrendszerében? És ha menekültekként el kell hagynunk a hazánkat, be tudunk-e kapcsolódni más-más kultúrák valóságába? A nézők a színház és a 360° film határán mozgó, immerzív VR-utazáson vesznek részt, legyőzve az idő és a tér korlátjai.
Vass Imre: A szoba olvasása
Elképzelem magam egy üres stúdióban. Erősen támaszkodom az adott körülményekre. Számolom a falakat, és a kezemet a perifériára teszem. Onnan teszek különbséget, összekötöm a pontokat, keretbe foglalom a tapasztalatot. Legalábbis ezeket mondogatom magamnak. Figyelek, csupa fül vagyok. Látom a dolgokat, de nem vizuális értelemben. Kínos helyzetben találom magam. Megtaláltam, amit kerestem. Átlépem a küszöböt, és fenntartom magam ebben a helyzetben. Meghajolok e gyakorlat előtt. Lógok a befogadói oldalon. Fizetem az árát annak, hogy elkerülöm az értelmet. Itt az ideje, hogy kitegyem magam.
Farkas Gergő: bébi
A bébi egy obskurus szervekkel operáló test. Ezeknek a szerveknek nincs se nevük, se létfontosságú funkcióik, abszolút túl lehet élni nélkülük. Melléktermékeik táncok, hangok, tárgyak és versek: szeretőkként érintkező anyagok. A világlás (worlding) egy, a test határait átlépő stratégiáján keresztül bébi célja egy olyan, picit túl érzéki tér megteremtése, amelyben szintézisbe lép az anyagi és a fantasztikus.
bébi szervelői:
farkas d. gergő - koreográfia, előadás, jelmez, installáció, szöveg
Csernovszky Márton - zene
Kiss Balázs Ágoston - virtuális tárgyak
Sigrid Ivarsson - jelmez, installáció
M.Ali Dönmez - fények
Birtalan Áron - szupervízió
Anne Juren - szupervízió
Kophelyi Dániel - web design
Alice Chauchat - lektor
köszönet: Marie Fahlin, Karin Hauptmann, Veza Fernandez, Fredrik Heimdahl, Jennifer Lacey, Claire Lefevre, Lukács Levente, Albin Svedlund, Jimmy Svensson, Petter Wennardt, Bánóczy Andrea & Halász Tamás (OSZMI - Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet)
rezidencia: Visegrad Fund, Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA
Vadas Zsófia Tamara, Porteleki Áron: Kráter -mielőtt elkezdenénk-
A Kráter egy instant performansz, ami a veszteség és újrakezdés fogalmi körét boncolgatja a láthatatlanból a láthatóba haladva. Az extázis, az agonizálás, és elengedés folyamatainak transzformációja. A konkrét és absztrakt folyamatok fizikai megvalósulásának intenzív váltakozása jelenik meg a performanszban, kapcsolódva érzelmeink megtestesítő nyomhagyásához.
"a pince mindenekelõtt a ház sötét lénye, a földalatti hatalmakkal paktáló lény. Amikor róla álmodozunk, a mélységek irracionalitásával lépünk szövetségre."
Hang, kép, mozgás : Porteleki Áron , Vadas Zsófia Tamara


















